Instituut voor consultatie bij leerproblemen

Sinds de oprichting van ICU (instituut voor consultatie bij leerproblemen) in 1988, staan kinderen, jongeren en volwassenen met leerproblemen centraal in de praktijk. Diagnostiek van lees-, spelling- en rekenproblemen en de begeleiding van kinderen en jongeren op deze gebieden behoren tot de belangrijkste werkzaamheden. Binnen het team van ICU werken orthopedagogen, psychologen en remedial teachers samen met ouders, kinderen en school om tot een optimaal resultaat te komen. Inmiddels heeft ICU drie onderzoek- en behandellocaties (2 locaties in Utrecht en 1 in Houten) en begeleiden ze kinderen, onder andere binnen de regeling van de vergoede dyslexiezorg, ook op veel scholen in Utrecht en omstreken.



SITUATIESCHETS BIJ ICU


ICU heeft 3 onderzoek- en behandellocaties met alle 3 een eigen telefoonnummer. Het probleem is dat er niet altijd iemand aanwezig is op een locatie. Als er wel iemand aanwezig is, kunnen ze de telefoon vaak niet aannemen omdat ze met cliënten in gesprek zijn. De medewerkers van ICU zijn ook vaak op scholen aanwezig. Hierdoor kunnen ze de telefoon op één van de locaties niet aannemen, terwijl ze niet altijd met cliënten in gesprek zijn en ze dus eigenlijk wel beschikbaar zijn om de telefoon aan te nemen.



OPLOSSING


Dankzij de mobiele app van My-Connect zijn alle 14 medewerkers met hun privé GSM op het zakelijke telefoonnummer bereikbaar. Alle medewerkers hebben een eigen doorkiesnummer gekregen, die ze kunnen communiceren naar hun cliënten. Het eigen doorkiesnummer is erg makkelijk voor de cliënten, aangezien de medewerkers niet alleen op één van de locaties werken, maar ook op scholen in Utrecht en omstreken. De medewerkers hebben een persoonlijke voicemail gekregen en er is een groepsvoicemail voor het hoofdnummer. Alle medewerkers hebben toegang tot de groepsvoicemail. Omdat alle medewerkers op verschillende locaties werken ervaren zij een heel groot voordeel van de app op hun GSM. Zij kunnen nu precies zien welke collega’s aanwezig zijn en of ze ook beschikbaar zijn of bezig zijn. De beschikbaarheid kunnen de medewerkers allemaal zelf instellen. Wanneer een collega zichzelf op aanwezig en beschikbaar zet, kunnen zij tussendoor gewoon meedraaien naar verschillende locaties met het beantwoorden van de telefoongesprekken die op het hoofdnummer binnenkomen. De klant krijgt hierdoor altijd iemand aan de lijn. Alle gesprekken die onderling gevoerd worden zijn versleuteld (encrypted), evenals de app. Dit is erg fijn in het kader van de AVG, aangezien er veel persoonsgegevens van cliënten worden uitgewisseld. Ook is het mogelijk om bestanden versleuteld te delen binnen de groep.



KEUZE VOOR BST GROUP EN VOORDELEN VAN MY-CONNECT


• BST Group heeft veel kennis in huis met betrekking tot de cloud telefonieoplossing en andere werkplekaanpassingen. 
• BST Group denkt echt met de klant mee en denkt ook gericht in (eenvoudige) oplossingen
.
• BST Group werkt niet met een ticket systeem. Dat betekent dat je direct een medewerker van BST aan de telefoon krijgt, die ook direct met jouw vraag of verzoek aan de slag gaat. 
 
• My-Connect is een mooi systeem dat eenvoudig in gebruik is en een minimum aan handelingen nodig heeft.
• Binnen My-Connect is het erg prettig om zelf aan te kunnen geven of je aanwezig bent en of je ook beschikbaar bent.
• My-Connect is eenvoudig uit te breiden met losse functionaliteiten naar keuze.
 


CONCLUSIE ICU


Wij zijn zeer tevreden over het My-Connect systeem dat BST Group heeft aangedragen. De samenwerking met BST Group was prima. Aanpassingen op maat kunnen in korte tijd geregeld worden. ICU is veel beter bereikbaar en dat heeft al geresulteerd in meer aanmeldingen.