Dierenbescherming

De Dierenbescherming heeft als ideaal dat de mens in de samenleving duurzame invulling geeft aan welzijn, gezondheid en integriteit van ieder dier. De organisatie beschermt dieren door het verlenen van noodhulp, het handhaven van welzijn en het beïnvloeden van de samenleving. Door het land heen heeft de Dierenbescherming regiokantoren, erkende en gelieerde asielen, dierenambulances en hondenscholen. Ook bij mensen om de hoek zet de organisatie zich, samen met duizenden vrijwilligers, dagelijks in voor dieren. Dat doet De Dierenbescherming niet alleen in de vorm van dierennoodhulp, maar ook door bijvoorbeeld voorlichting te geven om verwaarlozing en mishandeling te voorkomen en door jeugdactiviteiten te organiseren. Het landelijk bureau is gevestigd in Den Haag. Aan de landelijke vereniging is de Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) verbonden, evenals de Stichting Beter Leven keurmerk.



BST GROUP VOORZIET I.S.M. PLANTRONICS DE DIERENBESCHERMING VAN HEADSETS


Dagelijks ontvangt de Dierenbescherming veel vragen over dierenwelzijn. Iedere beller wordt voorzien van de beste informatie, of het nou gaat om het atypische gedrag van de hond van de buren, of advies over hoe om te gaan met een uit de boom gevallen vogeltje. In totaal werken dagelijks 12 mensen bij de contactcenters van de Dierenbescherming, waarvan er 8 werken op de afdeling Service & Informatie. Recentelijk is het Dierenbeschermings-team verhuisd naar een ander pand. Dat was de aanleiding eens kritisch naar de contactcenter-apparatuur te kijken. De leden van het team Service & Informatie hadden al lange tijd de wens voor een stereo headset. Daarvoor zijn ze naar de marktleider gestapt. Plantronics heeft, in samenwerking met de BST Group, de Dierenbescherming voorzien van 15 headsets van het model CS520 – een legendarisch model in de contactcenterbranche. De apparatuur in deze serie is voorzien van een oplaadstation voor 9 uur spreektijd, en een draadloze headset. De Dierenbescherming koos voor het stereomodel met twee oordoppen. Indien gewenst zijn er echter ook andere modellen headset beschikbaar.



ONDER DE INDRUK


Nu de headsets enige tijd in gebruik zijn, is het tijd de balans op te maken. Sigrid Wagemaker, teamleider Service & Informatie, vertelt: “De headsets functioneren uitstekend. Ik spreek voor alle gebruikers als ik zeg dat we onder de indruk zijn van de noise cancelling functie, waardoor de personen die we van dienst willen zijn geen last hebben van de rest van het contactcenter. De bellers worden daarnaast automatisch veel rustiger te woord gestaan, omdat onze medewerkers niet meer zo hard hoeven te praten. Ook het feit dat we van al die draden af zijn is een opluchting. Maar niet alleen functioneren de headsets fantastisch, de gebruikers geven allemaal te kennen dat de pasvorm een enorme verbetering is. Hiervoor hadden we modellen met een metalen hoofdband, die op het hoofd drukte. Zeer vervelend en oncomfortabel als je veel moet bellen. In de huidige situatie heeft iedereen zijn headset met plezier, en zonder klachten, een hele dag op. Daarom hebben nu de collega’s van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming deze headsets ook in gebruik.”



DE IMPLEMENTATIE VERDIENT EEN BEKRONING


Over het contact met Plantronics en de BST Group vertelt Wagemaker: “Het contact met Plantronics was uiterst prettig. Ze waren toegankelijk, meedenkend en behulpzaam. We hadden een krap budget, en Plantronics en de BST Group zijn ons zeer royaal tegemoet gekomen. Daarnaast heeft het bedrijf veel kennis gedeeld over optimalisatie van de werkomgeving. Van die tips hebben we dagelijks profijt”. De implementatie verdient volgens Wagemaker ook een bekroning. “Daar kan ik gelukkig kort over zijn: het was plug-and-play, zoals je hoopt.”

Case study pagina 1
Case study pagina 2

Juni 2017